logo_assem

Van strategie tot online marketingstrategie voor Van den Assem

Strategie | Online marketingstrategie

De klantreis als basis voor een duurzame groei

Van-den-Assem2 (2)

Familiebedrijf
Van den Assem

In 1910 openden de broers Van den Assem hun eerste schoenenwinkel. Ruim honderd jaar later verkoopt het familiebedrijf Van den Assem via twee webshops en vijftien winkels een uitgebreide collectie van 200 merken aan dames-, heren-, en kinderschoenen, tassen en accessoires. Persoonlijk advies en inspiratie staat voorop: ''Het geeft ons veel voldoening als we zien dat onze schoenen mensen blij maken'', aldus familie Van den Assem.

De uitdaging:
de allergrootste zijn

Het ultieme doel van Van den Assem is om flink te groeien en de allergrootste schoenspecialist van Nederland te zijn, ondanks dat de schoenenbranche onder druk staat. Maar hoe laat u een merk groeien zonder een duidelijk beeld van de doelgroep en wat de doelgroep daadwerkelijk wil?

Van-den-Assem
Van-den-Assem

De uitdaging:
de allergrootste zijn

Het ultieme doel van Van den Assem is om flink te groeien en de allergrootste schoenspecialist van Nederland te zijn, ondanks dat de schoenenbranche onder druk staat. Maar hoe laat u een merk groeien zonder een duidelijk beeld van de doelgroep en wat de doelgroep daadwerkelijk wil?

Binnen onze samenwerking ervaren wij ISM eCompany als een betrokken en proactieve e-commercepartner. ISM eCompany heeft ons niet alleen geholpen met het bepalen van onze bedrijfsstrategie, maar wist dit ook door te vertalen naar een online marketingstrategie en direct uitvoerbare kansen voor de verschillende online marketingkanalen. Het meedenken op zowel strategisch, tactisch én operationeel niveau heeft ons geholpen bij het bereiken van onze doelstellingen.

Van den Assem
Iris Kamerling E-commercemanager bij Van den Assem
Van-den-Assem1.2

Onze aanpak
Klantreis als basis

Om de bedrijfsstrategie te bepalen brachten we de randvoorwaarden voor de groeistrategie in kaart, testten we het strategisch fundament en bepaalden we de waardevolle klant aan de hand van data en kwalitatief onderzoek. We brachten de klantreis van deze waardevolle klant in kaart aan de hand van het See Think Do Care-model. Deze strategie vertaalden we door naar een direct uitvoerbare online marketingstrategie, met de focus op branding en inspiratie, vindbaarheid, synergie tussen online en offline en waardevolle klanten.

Onze aanpak
Klantreis als basis

Om de bedrijfsstrategie te bepalen brachten we de randvoorwaarden voor de groeistrategie in kaart, testten we het strategisch fundament en bepaalden we de waardevolle klant aan de hand van data en kwalitatief onderzoek. We brachten de klantreis van deze waardevolle klant in kaart aan de hand van het See Think Do Care-model. Deze strategie vertaalden we door naar een direct uitvoerbare online marketingstrategie, met de focus op branding en inspiratie, vindbaarheid, synergie tussen online en offline en waardevolle klanten.

Resultaat:
Conversiestijging en groei in omzet

Om het conversiepercentage te verhogen, hebben we het design van de winkelmand aangepast. Dit zorgde voor een conversiestijging van 7.5 procent. Daarnaast hebben we in een half jaar een groei in online omzet gerealiseerd van 22 procent.

7.5%

conversiestijging in de webshop

22%

groei in omzet in een half jaar

Bekijk ons werk

  • State-of-art-snippet

    Strategie, webshop en online marketing voor State of Art

    Strategie | Webshop bouw | Online marketing

    Van concrete roadmap naar volledige omnichannel beleving

    Lees meer
  • duifhuizen-snippet

    Omnichannel-strategie voor Duifhuizen

    Strategie

    Omnichannel-strategie: integratie webshop en fysieke winkels

    Lees meer
  • Strauss-snippet

    Strauss Coffee speelt continu in op veranderend klantgedrag

    Strategie | Webshop bouw

    Strategie, webshop bouw en Magento BI

    Lees meer