Swiss Sense

Omnichannel-strategie en webshop bouw

Samenvatting

De wens van Swiss Sense, een internationale speler in de beddenbranche, was om de omnichannel-beleving te optimaliseren. Met de bestaande webshop werd niet het gewenste resultaat behaald, daarom adviseerden we Swiss Sense over een toekomstbestendige omnichannel-strategie en een nieuwe Magento 2 Commerce webshop.

Over Swiss Sense

Swiss Sense is een internationaal gevestigde naam in de beddenbranche. De slaapsystemen zijn verkrijgbaar in zowel de webshop als de 90 fysieke winkels in Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk. "Onze droom is om iedereen te verrijken met ultiem slaapgenot voor een eerlijke prijs. Dat doen we als familie Diks al honderd jaar. We merken dat onze klanten kwaliteit steeds belangrijker vinden, net als de beleving. De beleving van onze webshop sloot echter niet aan op onze winkels. Daarom hadden we behoefte aan een nieuwe webshop en een optimale cohesie tussen de verschillende kanalen,” zegt Steinar Breeschoten, Directeur Marketing & Communicatie en ICT bij Swiss Sense.

 

Uitdaging

Magento

“We wilden het aandeel webshopbezoekers dat ook onze fysieke winkels bezocht, vergroten. Maar het ontbreken van synergie tussen de winkels en webshop vanwege interne uitdagingen en de groei in online concurrenten gaven ons niet de ideale condities om dit te realiseren,” gaat Breeschoten verder. “Een omnichannel-strategie en een nieuwe webshop op Magento 2 Commerce waren de oplossing. Voor dit vraagstuk bleek ISM eCompany de juiste ontwikkelpartner te zijn.”

Oplossing

In zes workshops werd het fundament voor de nieuwe omnichannel-strategie gevormd. Hierbij waren directieleden, business unit managers, e-commerce- en marketingmanagers van Swiss Sense aanwezig, zodat er intern voldoende draagvlak ontstond voor de nieuwe strategie en webshop. Deze workshops leverden een duidelijk beeld op waaraan de nieuwe webshop moest voldoen, nu en in de toekomst.

 

Resultaat

“De nieuwe webshop zit vol innovatieve omnichannel-concepten. Denk aan een online configurator waarmee onze klanten hun bed zelf eenvoudig samenstellen. Vervolgens zoeken klanten gemakkelijk een fysieke winkel in de buurt om te komen proefliggen,” legt Breeschoten uit. Bovendien is de webshop toekomstbestendig. Door het Magento 2 Commerce platform zijn we flexibel met het toevoegen van nieuwe omnichannel-functionaliteiten en is schalen geen probleem.”

 

Ontdek het nu op www.swisssense.nl

Uw e-commercedoelstellingen overtreffen?

Neem contact met ons op

X
Contact
Direct e-commerce advies?
<
Contact
Direct e-commerce advies?