
Verhogen naamsbekendheid online
Online marketingstrategie
Over Zinzi
De Zinzi-collectie wordt in samenwerking met topontwerpers uit de sieradenbranche gemaakt. Elke zes maanden wordt deze vernieuwd. Zinzi besteedt veel aandacht aan de kwaliteit van haar sieraden welke worden gemaakt door de allerbeste sieradenproducenten ter wereld. Het gebruik van de nieuwste technologieën staat garant voor de hoge kwaliteit. Zinzi is gevestigd in Rotterdam, de 'mainport' van Europa. Een dynamisch team van ervaren, betrokken en enthousiaste medewerkers werkt hier aan het Zinzi-succes en is verantwoordelijk voor de distributie binnen Nederland en 23 andere landen wereldwijd. Bekijk hier de webstore van Zinzi.
Uitdaging
Zinzi is zeer bekwaam in haar offline marketing. Het sieradenmerk is bekend dankzij onder andere de billboard uitingen, sponsoring van All You Need Is Love en met bekende gezichten van het merk: Fatima Moreiro de Melo en Kim Feenstra. Het is een populair en betaalbaar sieradenmerk. Hoewel Zinzi haar doelgroep offline weet te verleiden met haar prachtige zilveren sieraden, trok Zinzi deze lijn op het internet niet door.
We zijn eind september 2012 de uitdaging met Zinzi aangegaan om de offline marketinguitingen via het internet te versterken en een succes te maken van hun webshop. De webshop van Zinzi had namelijk dringend behoefte aan kwalitatief bezoekersverkeer en een hogere conversie van bezoeker naar koper.
Oplossing
Om de doelgroep ook op het internet te benaderen hebben we een Google AdWords-programma opgezet welke naadloos aansluit op het zoekgedrag van mensen in Google (zowel ‘branded als ‘non-branded search’). Verder hebben we een bannercampagne ingezet zodat banners van Zinzi worden vertoond op relevante websites en nieuwspagina’s.
Door een remarketing-campagne worden banners vertoond aan consumenten die eerder de webshop hadden bezocht (maar geen bestelling hebben geplaatst). Verder is de klantenservicesectie onder handen genomen en voorzien van meer informatie en zekerheden voor de bezoeker. Bovendien is het gehele productaanbod van de Zinzi webshop aangesloten bij de vergelijkingssite Beslist.nl In de toekomst volgen implementaties voor ‘Google shopping’ en ‘Bing Ads'.
Resultaat
Doordat we blijven optimaliseren steeg enorm het bezoekersverkeer en de conversie van bezoeker naar koper. Daarnaast zorgen Google AdWords en Beslist.nl voor veel impressies. In totaal leidde het tot een flinke omzetgroei.